[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/mobiquo/smartbanner/head.inc.php on line 70: Undefined variable: tapatalk_dir_name James Newton Howard - Strona 29 - Muzyka filmowa - Forum FilmMusic.pl
“One of the early ideas Terry brought to me, was to incorporate sounds he had captured during production such as church bells from the villages, cow and sheep bells, the saw mill, sounds from the prison, and scythes in the fields,” says Howard. ”I took many of those sounds and processed them into musical elements that are woven throughout the score.”
Howard began his process after Malick sent him a series of short clips from the film without any sound or music.“I wrote very loosely to picture, but we were able to establish the key thematic material and sonic identity of the score. As we moved forward, we chose to work mostly scene by scene where I would write something that he would react to, and then he would often mould the edit to what I had done,” Howard explains.
Though the film takes place up against such an important historical backdrop, the film at its core is a human story. “I chose to focus on the emotional journeys and crises of conscience of the characters—writing music to reflect their story.”
Howard began while Terry was already editing the film. “After meeting with Terry at my studio in Los Angeles, I flew to Austin and met with his team to watch a cut of the film,” he says. “We worked primarily between March and May of 2018 and recorded everything in early June at Abbey Road Studios in London. “I felt the orchestra was best to reflect the vistas of St. Radegund. The solo violin throughout the film embodies the connection between our two main characters—performed by the violinist James Ehnes.”
Jednak najbardziej mnie interesuje wplecenie do score tych wszystkich dźwięków z życia wsi . A film podobno ma mieć oficjalną premierę we wrześniu, więc mam nadzieję, że score też się wtedy pojawi.
Może Howardowi jednak udało się Malicka muzycznie zaspokoić . Jutro się pewnie czegoś konkretnego dowiemy na temat muzyki w filmie, jak wejdą pierwsze recki z Cannes.
Nowy Malick zbiera zaskakująco pozytywne recenzje, w porównaniu z jego poprzednimi filmami. Niewiele o samej muzyce JNH, ale wiemy że bez klasyki nie mogło się obejść.
The Wrap:
James Newton Howard’s score is appropriately grand — though as usual for Malick, it’s abetted by the extensive use of existing classical music, from Bach and Beethoven and Handel to Henry Gorecki, Arvo Pärt and Alfred Schnittke.
Telegraph:
(...)while the soundtrack, in between James Newton Howard’s stirring cues, cycles between the director’s old-favourite checklist of contemporary sacred composers: Henryk Górecki, Arvo Pärt, Wojciech Kilar.
Variety:
(...)while composer James Newton Howard lends ambience and depth between a mix of heavenly choirs and meditative classical pieces.
Coś mnie się to bardzo nie podoba, bo powstają teraz wątpliwości i pytania odnośnie JNH. Czy pracują razem z Zanelem, czy po prostu został JNH wyrzucony z projektu.
JNH: Hansu, chodź se razem popracujemy nad tą Czarownicą jak za starych dobrych lat u Nolana. HZ: Kurdę, nie mogę. Zaraz pewnie Chris zadzwoni, by ustalić szczegóły swojego nowego filmu, a terminy widzę, że się pokrywają. Dam ci zioma, który jak trzeba, to potrafi ładnie podrobić styl i w ogóle. JNH: No szkoda, ale dzięki.... I powodzenia z tym nowym filmem Nolana. Będzie okazja by pokazać hejterom, że jeszcze masz "to coś". HN: Ano...
czytam archiwa - film przyśpieszono o 3/4 roku, wcześniej nie widze newsów o JNH, więc to były tylko pobożne życzenia fanbojów, że on zrobi też sequel z automatu.